Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

INFORMACJA

Utworzono dnia 16.09.2022

DOTYCZĄCA WYPŁATY DODATKU WĘGLOWEGO

W związku z licznymi zapytaniami dotyczącymi wypłaty dodatku węglowego Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęcznej informuje, że z uwagi na nieotrzymanie środków z budżetu państwa nie jest możliwa realizacja wypłat dodatku w terminie wskazanym w art. 2 ust. 11 ustawy z dnia 5.08.2022 r. o dodatku węglowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1692). Ośrodek zapewnia, iż wypłata dodatku węglowego nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu środków na realizację zadania oraz przyjęciu ich do planu finansowego.

Obecnie w parlamencie trwają prace nad zmianą ustawy o dodatku węglowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla załatwienia Państwa wniosku. Istotne zmiany w uprawnieniach do dodatku węglowego dotyczą: wprowadzenia zasady „jeden dodatek na jeden adres zamieszkania”, wydłużenia terminu załatwienia wniosku do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku oraz informacji zawartych w deklaracji dot. źródeł ciepła i źródeł spalania paliw wpisanych lub zgłoszonych do centralnej ewidencji emisyjności budynków do dnia 11 sierpnia 2022 r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania wpisanych lub zgłoszonych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków. 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęcznej dokłada wszelkich starań, aby Państwa sprawy były załatwiane z należytą starannością, wnikliwie i terminowo, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Zmiany w ustawie o dodatku węglowym spowodują jednak potrzebę ponownego przeanalizowania dużej liczby złożonych wniosków, co w konsekwencji może wydłużyć terminy zakończenia prowadzonych postępowań.