Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

PUNKT KONSULTACYJNO INFORMACYJNY

Utworzono dnia 09.03.2020

współfinansowany z Gminnego Programu Przeciwdziałania Gminnego Programu Przeciwdziałania i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii

Działalność punktu odpowiada na ważne potrzeby społeczne w zakresie profilaktyki i rozwiazywania problemów alkoholowych, narkotykowych oraz przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Założenia Punktu Konsultacyjno – Informacyjnego to: zdiagnozowanie problemów klienta w zakresie uzależnień i przemocy w rodzinie, zaplanowanie pomocy i udzielenie wsparcia w przezwyciężaniu trudności życiowych, niwelowaniu skali zjawiska przemocy i agresji oraz przeciwdziałanie uzależnieniom.

W ramach Punktu zaplanowane zostały następujące działania:

  1. Konsultacje i poradnictwo socjalne– dyżur pracownika socjalnego

poniedziałek w  godz. 15.00-16.00 w okresie marzec – grudzień 2020

  1. Konsultacje specjalisty ds. pracy z osobami stosującymi przemoc w rodzinie

środa w godz. 15.00-16.00 w okresie marzec – czerwiec

  1. Konsultacje i poradnictwo psychologiczne 

Poniedziałek, środa i czwartek w okresie styczeń – grudzień 2020 – według harmonogramu

  1. Konsultacje specjalisty ds. profilaktyki uzależnień

Środa (co dwa tygodnie) w godz. 16.00-18.30 w okresie marzec – czerwiec 2020 oraz wrzesień – grudzień 2020

  1. Dyżur prawnika

Czwartek w godz. 15.00-17.00 w okresie marzec – październik 2020

  1. Spotkania informacyjno- edukacyjne specjalisty ds. profilaktyki i uzależnień skierowane do młodzieży szkół gminnych (VI –VIII klasy szkoły podstawowej), ich rodziców oraz nauczycieli – maj 2020
     
  2. Działania socjoterapeutyczne skierowane do dzieci i młodzieży pochodzącej z rodzin dotkniętych problemem alkoholowym – prowadzenie grupy socjoterapeutycznej

wtorek w godz. 15.00-17.00 w okresie wrzesień – grudzień 2020

Dyżury wszystkich specjalistów odbywają się w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łęcznej – ul. Jaśminowa 4, według harmonogramu.